Sosyal Medyada Marka Yönetimi: 1.
Hafta – Web 1.0 , Web 2.0 Web 3.0
Daha önce küçük bir yazı ile bahsetmiş olduğum Sosyal Medyada Marka Yönetimi
dersimizin ilk hafta konusu Web 1.0 – Web 2.0 – Web 3.0 ve yeni internet
platformları oldu. Hocamız Eren CANER, ilk olarak sosyal medya 101 den
bahsetti. Sonrasında ise sosyal ortamlara dair güncel rakamları gördük. Bu
rakamları ve sıralamaları gördükten sonra
‘vay be, Türkiye olarak ne sosyal bir milletmişiz’ dedik hep birlikte. Bunlardan
sonra ise internetteki yeni mecraları tanıdık.
İlk olarak, sosyal medyanın
kurumlar tarafından niye bu kadar önemsendiğinden başlamak gerekir. Çünkü sosyal
medyayı programlayabilirsiniz. Ve artık bu ortamlara erişmek çok kolaylaştı. Ayrıca
bu ortamlar artık birer iş aracı olarak kullanılıyor. Facebook üzerinden
internet bankacılığı başlatanlar bile var. Bizim ülkemizde bunu ilk yapan Deniz
Bank oldu. Peki bu noktaya gelinceye kadar nerelerden geçildi?
İlk uygulanan yöntem Web 1.0 dır.
Burada tek seslilik mevcut. Genel iletişim modelinde yer alan feedback- geri
bildirime yer verilmemiş. Ulusal gazetelerin internet sitelerinin ilk halini
buna örnek olarak gösterebiliriz. Şuan bulunduğumuz yer ise Web 2.0’dır. Buna
da ‘interaktif internet platformu’ tanımını yapabiliriz. Çok seslidir ve hedef
kitleyi bulur. Bu kitleye uygun olarak içerikler oluşturursunuz. Ana strateji
‘Dinle- Katıl- Üret’tir. Örnek olarak ise Forum Kayseri AVM’nin daha açılmadan
başlattığı ‘Forum Kayseri Reklam Yıldızını Arıyor’ kampanyasını gösterebiliriz
sanırım.
Bu kampanya ile şehrin belli
noktalarında billboardlardan kampanyanın duyurulması yapılmış ve bunun yanında
insanlar sosyal medyaya yönlendirilmiştir. Burada, derste de hocamızın
anlattığı gibi geleneksel medya ve yeni medyanın entegrasyonunun başarılı bir
örneği var. Bu şekilde daha alışveriş merkezi açılmadan facebook grubunun takip
eden sayısı binlere ulaşmış. Yarışmaya
katılanların fotoğrafları sosyal medyaya anında aktarılmış ve katılımcıların
kendi fotoğraflarını duvarlarında paylaşmaları sağlanmış. Böyle olunca her
katılımcının arkadaş listesi kampanyayı direkt olarak görmüş oluyor ve gruba
katılım da artıyor.
Derste gördüğümüz diğer konu ise
Web 3.0. Buna Semantik Web de deniliyor.
Ortama girdiğiniz anda otomatik olarak algılanıyorsunuz. Ve size göre beğenmiş
olduğunuz içerikler, konular öne çıkıyor.
İlk haftaya dair rakamlar ve yeni
sosyal medya platformlarından da bahsetmek gerek. Bunları da daha fazla
uzatmamak adına ayrı bir yazıda anlatmaya çalışacağım. Selamlar.
Ramazan Durmuş
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder