20 Mart 2012 Salı


Sosyal Medyada Marka Yönetimi: 1. Hafta – Web 1.0 , Web 2.0 Web 3.0

Daha önce küçük bir yazı ile bahsetmiş olduğum Sosyal Medyada Marka Yönetimi dersimizin ilk hafta konusu Web 1.0 – Web 2.0 – Web 3.0 ve yeni internet platformları oldu. Hocamız Eren CANER, ilk olarak sosyal medya 101 den bahsetti. Sonrasında ise sosyal ortamlara dair güncel rakamları gördük. Bu rakamları ve sıralamaları gördükten sonra  ‘vay be, Türkiye olarak ne sosyal bir milletmişiz’ dedik hep birlikte. Bunlardan sonra ise internetteki yeni mecraları tanıdık.

İlk olarak, sosyal medyanın kurumlar tarafından niye bu kadar önemsendiğinden başlamak gerekir. Çünkü sosyal medyayı programlayabilirsiniz. Ve artık bu ortamlara erişmek çok kolaylaştı. Ayrıca bu ortamlar artık birer iş aracı olarak kullanılıyor. Facebook üzerinden internet bankacılığı başlatanlar bile var. Bizim ülkemizde bunu ilk yapan Deniz Bank oldu. Peki bu noktaya gelinceye kadar nerelerden geçildi?

İlk uygulanan yöntem Web 1.0 dır. Burada tek seslilik mevcut. Genel iletişim modelinde yer alan feedback- geri bildirime yer verilmemiş. Ulusal gazetelerin internet sitelerinin ilk halini buna örnek olarak gösterebiliriz. Şuan bulunduğumuz yer ise Web 2.0’dır. Buna da ‘interaktif internet platformu’ tanımını yapabiliriz. Çok seslidir ve hedef kitleyi bulur. Bu kitleye uygun olarak içerikler oluşturursunuz. Ana strateji ‘Dinle- Katıl- Üret’tir. Örnek olarak ise Forum Kayseri AVM’nin daha açılmadan başlattığı ‘Forum Kayseri Reklam Yıldızını Arıyor’ kampanyasını gösterebiliriz sanırım.


Bu kampanya ile şehrin belli noktalarında billboardlardan kampanyanın duyurulması yapılmış ve bunun yanında insanlar sosyal medyaya yönlendirilmiştir. Burada, derste de hocamızın anlattığı gibi geleneksel medya ve yeni medyanın entegrasyonunun başarılı bir örneği var. Bu şekilde daha alışveriş merkezi açılmadan facebook grubunun takip eden sayısı binlere ulaşmış.  Yarışmaya katılanların fotoğrafları sosyal medyaya anında aktarılmış ve katılımcıların kendi fotoğraflarını duvarlarında paylaşmaları sağlanmış. Böyle olunca her katılımcının arkadaş listesi kampanyayı direkt olarak görmüş oluyor ve gruba katılım da artıyor.

Derste gördüğümüz diğer konu ise Web 3.0.  Buna Semantik Web de deniliyor. Ortama girdiğiniz anda otomatik olarak algılanıyorsunuz. Ve size göre beğenmiş olduğunuz içerikler, konular öne çıkıyor.

İlk haftaya dair rakamlar ve yeni sosyal medya platformlarından da bahsetmek gerek. Bunları da daha fazla uzatmamak adına ayrı bir yazıda anlatmaya çalışacağım. Selamlar.
Ramazan Durmuş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder